poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Psalm 91 - zrozum to!

    Bardzo ważna w życiu  jest modlitwa. 
Niektórzy mogą się śmiać, ale na serio modlitwa bardzo w życiu pomaga.
Często tego nie doceniamy i ignorujemy, a tak na prawdę modlitwy mają moc. 
Jeśli mówimy je w skupieniu, ciszy i ze zrozumieniem pomogą. 
Ważne jest też żeby tekst rozumieć, dlatego przychodzę z pomocą i postaram się przetłumaczyć na "nasze" psalmy. Poniżej w nawiasie będę pisać moją interpretację wiersza.
 



 PSALM 91
 O Bożej opiece
 
911 Kto przebywa w pieczy Najwyższego
i w cieniu Wszechmocnego mieszka,
(jeśli wiesz, że Bóg jest z Tobą - wierzysz)

2 mówi do Pana: "Ucieczko moja i Twierdzo,
mój Boże, któremu ufam".  
(czyli jeśli głęboko wierzysz, że Bóg zawsze Ci pomoże)

3 Bo On sam cię wyzwoli
z sideł myśliwego i od zgubnego słowa.
 (nie bój się Bóg jest z Tobą i Ci pomoże)

4 Okryje cię swymi piórami
i schronisz się pod Jego skrzydła:
Jego wierność to puklerz i tarcza.  
(możesz się nie bać , bo jeśli wierzysz w Boga On zawsze Cię wesprze)

5 W nocy nie ulękniesz się strachu
ani za dnia - lecącej strzały,
6 ani zarazy, co idzie w mroku,
ni moru, co niszczy w południe.
(nic Ci nie będzie, bo wierzysz)
 
7 Choć tysiąc padnie u twego boku,
a dziesięć tysięcy po twojej prawicy:
ciebie to nie spotka.
 (bo Bóg jest  z Tobą i niczego się nie boisz)

8 Ty ujrzysz na własne oczy:
będziesz widział odpłatę daną grzesznikom.
(olśni Cię i będziesz wiedział, że będzie wszystko dobrze)

9 Albowiem Pan jest twoją ucieczką,
jako obrońcę wziąłeś sobie Najwyższego.
10 Niedola nie przystąpi do ciebie,
a cios nie spotka twojego namiotu,
(namiot- czyli dom)

11 bo swoim aniołom dał rozkaz o tobie,
aby cię strzegli na wszystkich twych drogach.  
(nie martwisz się o nic, bo Bóg jest z Tobą)

12 Na rękach będą cię nosili,
abyś nie uraził swej stopy o kamień.
(problemy będą dla Ciebie śmieszne)
 
13 Będziesz stąpał po wężach i żmijach,
a lwa i smoka będziesz mógł podeptać. 
(wszelkie niedogodności losu zmienią się w dobre zdarzenia; każda przyczyna ma swój skutek; mimo, że będą się z Ciebie śmiali to i tak im pokażesz)

14 Ja go wybawię, bo przylgnął do Mnie;
osłonię go, bo uznał moje imię.
 (wszystko się stanie tak jak będziesz tego pragnął, bo uwierzyłeś)

15 Będzie Mnie wzywał, a Ja go wysłucham
(będziesz się modlił i Twoje modlitwy zostaną wysłuchane, bo wierzysz)
i będę z nim w utrapieniu,
wyzwolę go i sławą obdarzę.
16 Nasycę go długim życiem
i ukażę mu moje zbawienie.
(tak się stanie jeśli będziesz pokorny; 
wszystko co się dzieje, ma doprowadzić Cię do Twoich marzeń; więc nie marudź i dąż do swoich celów.; 
nie spoczywaj na laurach tylko czynnie krocz przez życie) - a będzie znakomicie - 
tak mi się zrymowało :P)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz