niedziela, 28 kwietnia 2013

Dobry wygląd


     Nie od dziś wiadomo, że dobrze czujemy się, gdy fajnie wyglądamy. Podnosi się wówczas nasza pewność siebie. Zadbajmy więc o wizerunek. Mówi się, że ważne jest wnętrze człowieka, czyli uczucia i wrażliwość. Owszem zgadzam się z tym, ale wygląd też ma znaczenie. Jak idziemy na przyjęcie nie pójdziemy przecież w dresach. Źle będziemy się czuli. Wszyscy odpicowani, a my w jakiejś bluzie. Ważne jest też zadbanie o cerę. To nawet nie chodzi o to by się innym podobać, ale o to żeby się dobrze czuć z samym sobą.




Jak wyglądamy dobrze przyciągamy innych ludzi. Czy ktoś zadaje się z jakimś bezdomnym? Który ma na sobie łachmany? Raczej unikamy takich osób. Kojarzą się one nam z brudem i smrodem. Ciężko wytrzymać jak ktoś taki wsiądzie do autobusu :P

Nie jestem jakąś kreatorką mody, ale myślę że każdy powinien zadbać choć o czystość swych ubrań. Jak masz coś na bluzce to często starasz się to jakoś ukryć. Jest Ci po prostu z tym źle. Skupiasz się na tej plami, zamiast na rozmówcy. Rozmówca znów patrzy na Ciebie i myśli `co ona pralki nie ma?`
Pamiętam z podstawówki jedną koleżankę. Ciągle miła brudne spodnie. Nie wyglądało to za dobrze. Czasem owszem przypadkiem się ubrudzimy. Jak zażartujemy na ten temat to osoba, która z nami rozmawia potraktuje nas inaczej. Zdarza się przecież ubrudzić. Jak będziemy to kryli i udawali, że jest OK to będzie się gapił i myślał o nas źle. Mówię z własnego doświadczenia.

Nie należy przesadzać. Nie chodzi o to, że jak idziesz z psem czy wyrzucić śmieci to masz ubierać sukienkę . Nie. Chodzi o schludne i pasujące do Ciebie ubranie. Nie możemy wyglądać śmiesznie.
Każdy strój powinien być dopasowany do sytuacji. Jak idziesz biegać ubierasz dres. Jak spotykasz się na baletach z przyjaciółmi ubierasz się w coś seksi i z gustem. Makijaż wtedy też zrobisz inny niż na dzień.

Co do makijażu warto go robić. Teraz jest taki wybór podkładów, cieni, pudrów, różów, kredek i tuszy, że trudno sobie czegoś nie wybrać. Jeśli nie umiemy się malować warto pójść choć raz do kosmetyczki i podpatrzeć jak ona to robi. Albo jak mamy koleżankę czy kogoś w rodzinie co umie się umalować warto zapytać i poprosić o pomoc. Wiele kobiet się nie maluje, bo zwyczajnie nie potrafi. Boją się pomalować oczy cieniem, bo myślą, ze będą wyglądać jak z podbitym okiem. Nie jest to takie trudne. Trzeba wprawy, a żeby tę wprawę zdobyć potrzebujemy praktyki. Warto dlatego usiąść przed lustrem i pokombinować. Na początku z jednym, a potem próbować z różnymi kolorami. Wszystko zależy od ułożenia oczu i jaką mamy twarz (okrągłą, owalną, trójkątną, kwadratową).





Nie prawdą jest, że podkłady zatykają pory. W dobie naszych czasów podkłady są tak zrobione, że jeszcze dobroczynnie działają na naszą cerę. Mają np. minerały, składniki odżywcze i nawilżające. Wybierzesz do swej cery jaki Ci pasuje. Matujący, nawilżający itd. To samo tyczy się pudrów są różne odcienie i właściwości np. kryjące, matujące, rozświetlające. Jakie to szczęście, że żyjemy w tych czasach. Kiedyś nic nie było. Zamiast różu kobiety używały pomadek na policzki. Mniej o siebie dbały. Nawet jeśli nie lubimy się malować, a nasza cera jest ładna to warto używać kremy, albo kremy koloryzujące.

Ja osobiście lepiej się czuję jak jestem ładnie pomalowana. Wzrasta moje poczucie wartości. Jak dołożyć do tego ładne ciuchy (nie koniecznie nówki) to jest ekstra. Kiedyś ubierałam się przeważnie w dresy i jakoś nie czułam się piękna. Ale dziwne :P Ale wtedy byłam skryta i nie chciałam żeby ktoś się mną interesował. Teraz się to zmieniło.
Ważne też jest to żebyśmy się dobrze czuli w tym co na siebie zakładamy czy jak się malujemy. Skromna dziewczyna na pewno nie powinna się ostro malować. To nie będzie ze sobą współgrało.
Podejrzewam też, że ta dziewczyna sama wstydziłaby się swego wyglądu. Tak ja miałam, gdy nosiłam buty na obcasie i miniówki. Było mi z tym źle. Nie pasowało to do mnie. A na szpilkach do dziś nie umiem chodzić :P Teraz wreszcie znalazłam swój styl, który nie jest wyzywający, a ładny i dobrze się w nim czuje (co najważniejsze).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz