poniedziałek, 20 maja 2013

Ukojenie nerwów


      Warto otaczać się ulubionymi i fajnymi rzeczami. Dobrze działają na nas przyjemne kolory, kwiaty, zapachy oraz miłe otoczenie. Nerwy ukoi też ulubiony i wygodny fotel, ulubiona muzyka czy przepyszne danie. Każdy z nas ma swój sposób na nerwy. Niektórzy wyładowują je na siłowni inni biegając. Jeszcze inni potrzebują wyciszenia i medytują, uprawiają jogę.




Ostatnio stwierdziłam, że powinnam sobie kupować rzeczy, które lubię. Uwielbiam kwitnące rośliny. Moim ulubionym kolorami są: fiolet, róż, amarant i inne odcienie fioletu. Od dawna chciałam zrobić na balkonie miejsce na zioła i kwiaty. W tym roku się to udało i mam jedną doniczkę z trzema pelargoniami, jedną petunią, dwiema scaevol`ami. Aż miło popatrzeć. Mam też zioła: szczypiorek, seler, koperek, natkę pietruszki (dopiero zasiana więc jeszcze nie urosła), rozmaryn, maggi, tymianek i bazylię oraz majeranek. Kiedy potrzebuje zioła do ugotowania czegoś idę na balkon. Wszystko stoi na parapecie, bo synek zaraz by grzebał w ziemi. :P

W domu też mam dużo kwiatów, które pięknie kwitną np.: fiołki, storczyki, floksa szydlastego (kupiony córce, bo jest malutki i ma śliczne czerwono-różowe kwiatuszki), różyczkę oraz zamiokulkasa, który niedawno mi zakwitł na biało.

To samo tyczy się ubrań. Powinniśmy kupować rzeczy, które się nam podobają i które dobrze na nas leżą. W źle dobranym stroju czujemy się niedobrze. Może nam spaść samoocena przez co tracimy pewność siebie.

Świetnie ukoi nerwy prezent nawet zrobiony samemu sobie. Wyjście na dobre jedzenie np. na lody czy gofry. Zatrzymanie się na spacerze i podziwianie pięknych widoków. Słuchanie ulubionej muzyki nawet głośno. Na przykład to dobrze robi mojemu mężowi - głośne słuchanie muzy w aucie.
Dla niektórych dobre jest czytanie książek czy rozwiązywanie krzyżówek.

Na pewno dobrze jest robić wszystko co lubimy. Wykonywanie czynności z musu dla każdego będzie zgubne i męczące.

Także wyluzujmy i cieszmy się życiem. :)
Powodzenia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz